بچه دار شدن (حاملگي)بعد پیوند
پیوند کلیه
درباره وبلاگ


یادت باشه دنیا گرده هر وقت فکر کردی به آخرش رسیدی شاید نقطه شروع باشی.

پيوندها
بهانه های من
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیوند کلیه و آدرس peyvande-kolie.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 55
بازدید کل : 7212
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
saeid

آرشيو وبلاگ
بهمن 1390
شهريور 1389


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:42 :: نويسنده : saeid

 

خانم هايي كه پيوند مي شوند توانايي باروري خود را دوباره بدست مي آورند به هر حال حاملگي موجب تحميل كار بيشتر به كليه شما مي شود . اكثر پزشكان توصيه مي كنند حاملگي را يك تا 2 سال پس از پيوند به تعوي بياندازيد تا شرايط كليه پيوندي تثبيت شود . بعضي داروهاي مهار سيستم ايمني مانند مايكوفنولات مفتايل (سل پست) مي تواند براي حاملگي و جنين خطرناك باشد قبل از اقدام به بارداري با پزشك خود مشورت كنيد . بيماران از هر دو جنس كه از نظر روابط جنسي فعال بوده ولي مايل به بچه دار شدن نيستند بهتر است از يكي از روش هاي پيشگيري استفاده كنند كه در اين مورد نيز حتماً با پزشك خود صحبت كنند.

یک بررسی بر روی زنان پیوندی باردار به مدت 13 سال انجام شد که در31 زن پیوندی که سن آنها بین 18 تا 42 سال بود و 28 نفر آنها فقط یکبار پیوند شده بودند و 3 نفر آنها دو بار.زمان کوتاهترین حاملگی بعد از پیوند کلیه 4 ماه و بیشترین آن 101 ماه بود و بیشترین فراوانی 36 ماه بعد عمل پیوند کلیه بوده است. در جریان این حاملگی ها 14 مورد زایمان طبیعی و 19 مورد سزارین و تنها در یک مورد آپگار نوزاد بعد از تولد مطلوب نبوده است . در این پژوهش عمده عوارض ایجاد شده برای مادر فشارخون،عفونت ادراری وسقط جنین اعلام شد.درپایان 3 موردازمادران پیوندی دچار اختلال عملکرد کلیه دیده شده و یک مورد موجب فوت مادر شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: